Szikra-díj 2019

Mások mellett a The Sign együttesnek, Fóris Ritának, a Magidomnak és Kübler Dánielnek ítélték oda idén a Szikra-díjat, míg Győri János Sámuel életműdíjban részesült. A keresztény könnyűzenei elismeréseket pénteken adták át a Várkert Bazárban. Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériuma parlamenti államtitkára a gálán kiemelte: ez az esemény nemcsak bemutatja a keresztény könnyűzene legjavát, hanem Tovább…

Artisjus-díj 2019

Dés László életműdíjat vehetett át, Szabó Tibor (Magna Cum Laude) az év zeneszerzője, Bérczesi Róbert (Hiperkarma) pedig az év szövegírója címet kapta meg az Artisjus 2019-es díjainak átadóján. Az év produkciójának a Modern Art Orchestra egyik lemezbemutató koncertjét választották. Junior Artisjus-díjjal ismerték el a Mörk és a Blahalouisiana szerzői közösségét, valamint a rock és metál Tovább…

A klasszikus zene volt 2018 nagy nyertese: egyszerre nőtt a stream és a CD-eladás

A klasszikus zene 2018-as eredményeiről külön közleményt adott ki a brit zeneipari szervezet, a BPI. Azért is érdemes külön foglalkozni a gyakran háttérbe szoruló klasszikus zenével, mert több szempontból az iparági trendeket felülmúló, vagy éppen azokkal szembemenő növekedést könyvelhetett el. A klasszikus zenei CD-eladások Nagy-Britanniában az általános visszaesés közepette is nőni tudtak, mégpedig 6,9%-kal; a stream pedig Tovább…

A legfontosabb zenei oldalakon is csak pár száz lejátszást hoz egy premier, mégis hajkurásszák

A Billboard nagy cikket közölt arról, hogyan navigálnak a PR-cégek a folyamatosan csökkenő médiafelületeken – hiszen a nyomtatott és online lapok egymás után zárnak be, vagy korábbi zenei fókuszukat tágítják, és filmekkel, tévével, tech hírekkel is foglalkoznak. A cikk elején egy PR-os azt mondja, hogy az általa megkeresett lapok, oldalak listája 2014-hez képest több mint Tovább…

Extra nyereményeket ad a Fülesbagoly Tehetségkutató

Az eddigi legkomolyabb nyereményekkel várja a zenekarok jelentkezését a Fülesbagoly Tehetségkutató. Az országos könnyűzenei verseny győztese három nagy nyári fesztiválon léphet fel az idén, elmehet nyaralni egy különleges hotelbe, és vár még rá – illetve a további helyezettekre is – rengeteg nyeremény. Az előválogatót követően a döntőt március 30-án tartják Martonvásáron, a Brunszvik-Beethoven Kulturális Központban. Tovább…

Átlagban 9,1 szerző jut egy slágerre a 2018-as amerikai stream top 10-ben

A BuzzAngle piackutató cég az Egyesült Államok piacára vonatkozó éves összefoglalója alapján nézte meg a Music Business Worldwide, hogy a különféle toplistákon szereplő slágereknek átlagban hány szerzőjük van. A 2018-as stream top 10-ben az egy dalra jutó szerzők átlagos száma 9,1. A kör szélesítésével az átlag csökken, vagyis ahogy lejjebb megyünk, csökken a s szerzők száma. Tovább…

Ha Taylor Swiftnek sem sikerült, akkor működhetnek-e a sztárok előfizetéses appjai?

Februárban végképp leáll Taylor Swift The Swift Life nevű saját appja, ami exkluzív tartalmakat kínált a rajongóknak, valamint a kapcsolattartást a sztárral és egymással. A hivatalos indoklás szerint azért, mert az énekesnő Reputation című lemezének “korszaka” véget ért, így az app is, de persze a sajtó mást lát a leállás hátterében. Egyrészt azt, hogy nem hozott elegendő Tovább…

Ismét a régi zenék domináltak az USA-ban, a vezető műfaj a hiphop

A vezető Nielsen piackutató egyik fő riválisává lett BuzzAngle éves jelentése érdekes adatokat közöl az Egyesült Államok zenefogyasztásáról. A teljes szöveg itt olvasható, itt a zenefogyasztás a kiadás ideje, illetve a műfaj szerinti megosztását emeljük ki.  2016-ban nagy figyelmet váltott ki, hogy az ún. katalógus, vagyis másfél évnél régebben kiadott repertoár átvette a vezetést a zenefogyasztásban, Tovább…

A briteknél nagyot zuhant az album, a csúcson még mindig fontosak a fizikai eladások

A brit kiadók szervezete, a BPI, és a szórakoztatóipar egészét összefogó Entertainment Retailers’ Association (ERA) is közzétette 2018-as adatait, amik különösen érdekesek az albumok jövőjét tekintve. A legfőbb szám: a rögzített zenei fogyasztás nagykereskedelmi értéke előző évihez képest 8,9%-kal, 1,33 milliárd fontra (475 milliárd forintra) emelkedett. Az immár negyedik éve tartó növekedés ezúttal is a Tovább…

Nem az album hosszúsága a lényeg, hanem a hallgatók figyelmének megtartása

Tavaly is sok szó esett az album jövőjéről és a Billboard évösszefoglaló cikksorozatából sem maradhatott ki a téma. A Mit hoz a jövő az album formátumnak, ha egyszer a stream minden szabályt felülír? című cikkben az RCA kiadó társelnöke és a Spotify egy vezető kurátora is megszólal. 2018-ban egyrészt a rendíkvül – sokak szerint túlságosan – hosszú Tovább…