Szolgáltatások

Music Industry Hungary logo

A tervezett szolgáltatások felsorolása, bemutatása. A felsorolásban igyekszünk fontossági sorrendben feltüntetni a bevezetésre tervezett funkciókat. Átfogóbb rendszerben gondolkodunk, ahol a zeneipar minden szereplője képviseltethetné magát. A projekt jövője még teljesen nyitott, a világhálón fellelhető kérdőívek segítségével bárki hozzászólhat, de egyébként is örömmel fogadunk minden építő jellegű javaslatot. Az optimális működés eléréséhez szeretnénk széleskörű felmérést készíteni, a lehető legtöbb zeneipari szereplő véleményének figyelembe vételével. Célunk egy olyan közösségi portál létrehozása, ahol a hazai zenészek és háttérmunkások mindenféle hasznos információhoz juthatnak az iparággal kapcsolatban. Ezek nagy része elérhető itt-ott a világhálón, de a Music Industry megvalósításával szeretnénk ezekből a lehető legtöbbet egy helyre gyűjteni. Nemcsak a zenészről és a szerzőről szólna az oldal, hanem az őket kiszolgáló személyekről is, legyen akár fodrász, világosító, vágó, fotós, turnémenedzser vagy road. Számtalan, egyértelműen nem a zenéléshez kapcsolódó probléma merül fel jelenlegi felmérésünk során, amit egy ilyen
portálon orvosolni lehetne. A Music Industry weboldalán, regisztrációt követően a tagok személyre szabott információkat kaphatnak, többek között a pályázati lehetőségekről is. A zeneipar tagjai a megfelelő információk birtokában, kellő felkészültséggel ezen a területen is nagyobb sikerrel járhatnak. Nemcsak zenészeket érintő pályázatokról adnánk hírt, hanem olyan zeneiparhoz szorosan kapcsolódó támogatásokról is, amelyek a nélkülözhetetlen szakemberek (a teljesség igénye nélkül például sminkesek, vágók, sofőrök stb.) képzését, láthatóságát, elérhetőségét segítik. Terveink szerint, akik a Music Industry felületén jelen vannak, feltölthetik a referenciáikat és értékelni is lehet majd őket. Sok gondja van továbbá a zenekaroknak a szűkös méretű, és rövid ideig rendelkezésre álló online tárhelyekkel is – erre is találhatnánk megoldást.

Amennyiben a regisztráció során a tagok válaszolnak a felméréshez kapcsolódó kérdésekre, ezek összegzése után olyan extra információt is biztosíthatunk a regisztráltak részére, amelyeket máshol nem kaphatnak meg. Például ha tisztán látjuk a bevételre, vagy a koncerten résztvevő közönség számára vonatkozó adatokat, ezekből olyan következtetéseket lehet levonni, amelyek valóban segíthetik a zenekarok tényleges működését. A hasonló paraméterekkel rendelkező zenekaroknak visszajelzést tudnánk adni például arról, hogy milyen mértékben használják ki a mozgásterüket.

Ez hosszú távú folyamatnak ígérkezik, éppen ezért szeretnénk a lehető legtöbb embert bevonni a közös gondolkodásba. A jövő útja hitem szerint, hogy a Music Industry oldala élő közösségként működik majd, hiszen ha egymásnak segítünk, saját magunkat is csak erősítjük.