Április 25-én ismét jelentkezik a Backstage fórum, a Hangfoglaló Program zeneipari előadás- és beszélgetéssorozata. A munka nem a próbateremben vagy a stúdióban végződik. A kommunikáció, a rajongókkal való kapcsolattartás, a meggyőző arculat és egy jó zenekari stáb mind alapvető egy sikeres zenei produkcióhoz. Ezt mutatja be az NKA Hangfoglaló Program edukációs konferenciájának áprilisi állomása az A38 Hajón.
Az első panelben a social média és a zenei produkciók kapcsolatát feszegetik a beszélgetőpartnerek. A mindig változó social média közegben akár félévente is érdemes újra átgondolni, hogy éppen mi lehet a nyerő stratégia ahhoz, hogy elérd a rajongóidat, és hogyan szerezhetsz újakat. A közelmúltban a zenei brandek oldalait is érzékenyen érintő változás következett be a Facebookon. Az erre adható válaszokról, a hatékony és hiteles kommunikációról beszél Klausz Melinda social media szakértő, Singer, vagyis Paszinger Zoltán zenész és Nagy Kátya, a Quimby menedzsment kommunikációért felelős tagja.
Arculati szárazdokk címmel a második panelben a klubok arculata kerül terítékre. A kulturális életben, ezen belül a zeneiparban is egyre nagyobb jelentősége van az arculatnak, a brandingnek, a kommunikációs eszköztárban megjelenő identitásképző vizuális elemeknek. Az idén 15 éves A38 Hajó Budapest egyik legfontosabb és legváltozatosabb programot nyújtó független kulturális intézménye és koncerthelyszíne. Az évfordulóra készülve az A38 Hajó “szárazdokkba vonult”, nagygenerálon esett át, és fél éven át tartó folyamat során teljesen megújította arculatát. A panel első része egy esettanulmány, amely a 15 éves A38 Hajó arculatfrissítését, a rebranding háttérmunkát követi végig az igény megjelenésétől a szakmai módszertan összes lépésén keresztül a látványos végeredményig.
Milyen elvárásokból, milyen célcsoportokból, milyen koncepcionális kiindulópontokból alakul ki egy nemzetközi színtéren is jelentős zenei klub újragondolt arculata? Milyen minták, előképek inspirálnak egy arculatváltást és milyen az a tágabb vizuális környezet és viszonyrendszer, amelybe ennek illeszkednie kell? Ezekre a kérdesekre ad választ a bőségesen illusztrált előadás, amelyet különösen a design, a branding, a zeneipar és a kulturális kommunikáció iránt érdeklődőknek ajánlunk. A beszélgetésben mindezt összevetjük a másik fontos budapesti klub, az Akvárium arculatával Mesterházy Ákossal az Erzsébet téri klub grafikusával.
A zárópanelben pedig a stáb szerepkörét beszélik át az előadók. A koncertek és turnék sikerének alapja a zenekar mögött álló stáb, valamint a stáb és a zenekar kapcsolata. A harmadik részben a vendég a Supernem lesz. Ez a beszélgetés Papp Szabival és a csapattal nemcsak a stábtagok szerepét és helyét igyekszik megmutatni a turnék során, hanem egy sor sztorit és kalandot is hallhatunk, ami miatt a zenekarok tagjai szívesen indulnak el újra és újra a turnékra.
A belépés díjtalan, de a korlátozott befogadóképességre tekintettel regisztrációhoz kötött. Regisztrálni ITT lehet. A Facebook-esemény ITT érhető el.