Hivatalosan megerősítette a hatalmas francia médiacég, a Vivendi, hogy a Universal Music Group „akár 50%-át” is eladná „egy vagy több stratégiai partnernek”. A tárgyalások már ősszel megkezdődnének, és arra számítanak, hogy 18 hónapon belül akár be is fejeződhetnek.
Blogunk olvasóinak nem kell hosszan magyarázni, hogy a Universal a három major kiadó közül a legnagyobb; náluk van például a folyamatosan rekordokat döntögető Drake, a Rolling Stones, ők állnak a Despacito sikere, illetve más új latin világsztárok mögött is. A UMG a Vivendi számára nagyon fontos: 2017-ben a Universalnak volt köszönhető a francia óriás jövedelmének 45%-a, és a működési bevétel több mint 70%-a.
Korábban arról jelentek meg hírek, hogy a Vivendi megvizsgálja, milyen eredménnyel járna a Universal tőzsdére lépése, de most ezt elvetették, hivatalosan azért, mert „túlságosan bonyolult” lenne. A UMG értékét a Goldman Sachs 2017 nyarán 23,5 milliárd dollárra tette; idén a JPMorgan elemzése már arról szólt, hogy ez akár a 40 milliárdot is elérheti. Az idei első két negyedévi jelentések is igen kedvezőek: nemcsak a bevétel nőtt, hanem az elért haszonkulcs is.
A cikk folytatása a Dal+Szerző oldalán, ide kattintva olvasható.