A Youtube zenei vezetője, Lyor Cohen arról beszélt, hogy – a zeneipar számára is nagyon hasznos – új irányba fogják terelni a Youtube-ot zenei szolgáltatásként használó hallgatókat: több reklámot vezetnek majd be azok számára, akik kizáróag ezen a platformon hallgatnak zenét, mindezt elmondása szerint annak érdekében teszik, hogy egészen egyszerűen segítsenek a zeneiparnak és az előadóknak, akik így végre megkapják a megfelelő összegeket a termékükért, azaz a zenéért. Komoly marketing-kapmánnyal készülnek, hogy az előfizetéses szolgáltatás irányába tereljék azokat, akik ezt megengedhetik maguknak.
Több érdekesség is kiderült ezzel az egéssel kapcsolatban, ezeket pontokba szedve olvashtajátok, részletesebben pedig a dalszerzo.hu cikk alapján tájékozódhattok, amelyet ide kattintva értek el.
- a major kiadók tavaly év végén a Youtube-al kötött szerződéseiben már erről is esett szó
- nem mindenkit fognak több reklámmal bombázni, csak azokat, akik úgy használják a Youtube-ot, mint egy előfizetéses szolgáltatást
- lehetséges, hogy csak a „gazdagabb” országokban jelenik majd meg ez a taktika – kérdés, hogy hazánk a Google szerint milyen csoportba sorolandó
- a Youtube-nak nem feltétlenül az a célja, hogy minél több reklémmal bombázza a felhasználókat, s ahogyan Cohen elmondtak, szeretne jó partnere lenni a zeneparnak és a jelenleg is folyamatban lévő változásoknak is ez a célja