Egészen egyszerűen arról van szó, hogy a Youtube megemelte azt a nézettségi szintet, amely felett pénzt lehet keresni a videókkal.
Mostanág – nem videóra, hanem – csatornára vonatkozóan az szükségeltetett, hogy az elérje az összesített tízezres nézettséget. Mostantól azonban az alábbiak kellenek majd ahhoz, hogy valaki bevételt szerezssen a videómegosztón:
- évi 4000 órányi nézettség
- 1000 feliratkozó
További fontos tények átláthatóan, pontokba szedve:
- Ha ez megvan, akkor kaphatja meg a csatorna tulajdonosa a bevételek 55%-át.
- Ez mind a már meglévő, mind pedig az új csatornákra vonatkozik.
- A már létező csatornák a Youtube február 20-i értékelése után az addig összegyűjtött pénzüket természetesen megkapják majd.
- Az összesített elemzések szerint azok között az előadók között, amelyek valamelyest jól futnak a Youtube-on, egyáltalán nem lehetetlen teljesíteni ezeket a feltételeket.
- A Youtube így próbál harcolni a spammerek, a duplikációk ellen.
- A kisebb előadók esetében a bevételek eddig is elhanyagolhatóan alacsonyak voltak.
A dalszerzo.hu teljes terjedelmében itt olvasható elemzésének van még egy érdekes szelete, melyet idézünk is. Különösen az utolsó mondat az, ami elgondolkodtató.
“Akadtak olyan cikkek a sajtóban, amelyek a YouTube megvédésével próbálkoztak. A döntés “vitatható, fájdalmas, de szükséges” – írja a Polygon; a videómegosztót ugyanis már egy ideje fenyegeti az, hogy elhagyják a nagyobb hirdetők, akik nem akarják, hogy reklámjaik megosztó, felháborító tartalmak mellett jelenjenek meg. Ha ez megtörténne, akkor annak is vége lenne, hogy a YouTube-on karriert lehessen csinálni, és a videómegosztó ismét olyan lenne, mint korai korszakában volt.”