Merchandise – bevétel és elkötelezettség

A merch cuccok (a pólók és egyéb tárgyak) általában a bevételek forrásaként szoktak megjelenni a zeneipari sajtóban, mint amikre a hangfelvételekből származó bevétel visszaesése miatt a korábbinál nagyobb figyelem irányul. A Music Think Tank oldalon megjelent írás szerint azonban ha ügyesek vagyunk, akkor egy másik szerepet is betölthetnek: növelhetik a rajongók elkötelezettségét (engagement), ami a brandekre építő marketingben, és persze a zenében igen fontos cél.

Az írás öt tanácsot ad arra, hogyan lehet így használni a merch tervezését és eladását:

  • Limitált és exkluzív cuccok: a csak néhány hónapig kapható, vagy egy-egy turnéhoz, a zenekar életének jelentős eseményéhez kötődő, korlátozottan elérhető cuccok birtoklása nemcsak a rajongók kötődését növeli. Közgazdasági kutatások is igazolják, hogy növeli a vásárlókedvet, a fogyasztó által elköltött összeget, ha exkluzív árukat kínálunk.
  • Különleges ajánlatok a merch pulton: a merch vásárlások 80%-a a koncerteken történik, ahol a feltüzelt rajongók nagyobb kedvvel költenek. Ezt különleges ajánlatokkal lehet elősegíteni: pl. az első tíz vásárló kedvezményt kap; másfelet fizet, kettőt kap stb. A különleges ajánlatokkal odacsalt rajongók személyes találkozása a merch pultnál beszélgető, esetleg dedikáló zenekarral növeli az elkötelezettséget.
  • Még több hasznos tanács? Erre tessék! A cikk folytatódik a Dal+Szerző oldalán!