
A komponista, népzenész és kultúraszervező Kelemen László – szimfonikus zenekart, kórust, népi együttest és szólistát is színpadra léptető – darabja azt a tendenciát hivatott ellensúlyozni, hogy az utóbbi évtizedek hazai zeneszerzésében háttérbe szorultak a folklorisztikus alapú törekvések.
Az élet és a halál két végpontja
Piros, fekete (Te Deum) című művében csakúgy megjelenik zeneszerzői képessége és folklorista tapasztalata, mint a kolozsvári és budapesti táncházas múltja. A cím megfordítása Kányádi Sándor közismert verséhez képest (Fekete-piros) nem véletlen: a kolozsvári Posta téren táncoló székieket még a szerző is látta a hetvenes évek végén, viszont a megírt mű két tétele az élet és a halál két végpontját idézi.
Vissza a forrásokhoz
Kodály és Bartók közismert alkotásaihoz társítva Pál István Szalonna és Bandája ilyen melódiákat is fölelevenít a koncerten.
Fotók: Hagyományok Héza