A Music Business Worldwide-on megjelent vendégcikk azt részletezi, hogy a Facebook adatkezelési botránya milyen mélyen érintheti a zeneipart. A válasz röviden az, hogy nem tudni, de lehet, hogy nagyon mélyen.
A Cambridge Analytica kapcsán kirobbant, majd ezen is túllépett botrány lényege az, hogy a világ most kezd ráébredni, amit az elemzők már régóta mondanak: azzal, hogy az adatainkat rábízzuk az “ingyenes” szolgáltatásokat kínáló tech cégekre, nem is gondoljuk, hogy milyen mértékben tesszük ki magunkat számunkra ismeretlen cégek befolyásolási kísérleteinek. Rá kellett döbbennünk arra, hogy a big data nemcsak egy “buzzword”, hanem a rólunk keletkező rengeteg adat olyan dolgokat is elárul rólunk, amiket nem is sejtünk. Nemrég például kiderült, hogy ha egy felhasználó Facebook-kedveléseiről megfelelő mennyiségű adat áll rendelkezésre, akkor egy megfelelő algoritmus akár még az ember házastársánál is pontosabban meg tudja jósolni a standard személyiségteszten adott válaszait.
Teljes cikk a Dal+Szerző oldalán, ide kattintva.