A Kényelmetlen az elengedés nehézségeit, dilemmáját mutatja be érzékletesen.
Az alapot Majré zenekarának új dobosa, Szabó Áron az együttműködésük kezdetekor küldte át az énekes-dalszerzőnek, majd a kettejük fejtegetéséből született félkész dal került Schmidt Gergő ’Tembo’ producerhez. Az ő munkájával és Béres Gábor basszusgitársávjával összeállt a Kényelmetlen. „Áronnal még csak most kezdtünk közösen dolgozni, de már látszik, hogy nagyon jól tudunk együttműködni a dalszerzésben is, és úgy érzem, ez a jövőben is így lesz” – mesélte Maier Peti, azaz Majré.
„Szerintem ez egy téli dal, amire egyszerre lehet táncolni és sírni a hóban. Azt érzem, ez a kettősség általában elég jól leírja a zenémet”
– fogalmazott.
A szövegben a szakítás, elválás nehézségei jelennek meg
„Valaki azt mondta nekem, olyan a dal, mintha pszichológusnál lenne: egyfajta analízis az elengedésről és arról, amit akkor élünk át, amikor azért szakad vége egy kapcsolatnak, mert ez a helyes döntés.
Hiába áll szemben az érzelmekkel, mindkettőtök érdeke, hogy ne folytassátok. Nem azért szakítotok, mert elfáradt már a viszony, hanem anélkül zárjátok le, hogy az erős kötődés fellazult volna. Ezt az intenzív érzelmet, az elengedés kényelmetlenségét fogalmaztam meg” – mondta el Peti, aki mesélt a szövegírás folyamatáról is. „Egy új módszert próbáltam ki. Érzéseket írtam középre, amikről szól majd a dal, és ezekhez kötöttem hozzá a gondolatokat. Ebből lett egy mögöttes szerkezet, ami alapján aztán elkészült a szöveg. Az eddigiekhez képest jóval logikusabb, strukturáltabb felépítésű lett: a refrén összefoglalja a témát, a verze pedig kifejti.”
A Kényelmetlen zeneileg jól illeszkedik Majré legutóbbi megjelenéseihez: a kicsit szintipopos, indie-s jegyeket hordozó dal alapjának munkacíme Északra volt, és a hangulat végül tényleg igazodott ehhez. Kicsit szomorú, de táncolós, skandináv tájakat idéző, hóban sétálós atmoszférát teremt, ami nem is lehetne most aktuálisabb.
Fotó: Majré