Február legvégén a Spotify beadta a papírokat, amelyek ahhoz szükségesek, hogy kilépjen a New York-i tőzsdére. A New York Times híre megerősítette, hogy ennek egy ritkán alkalmazott formáját választotta a svéd cég: az ún. direct listing azt jelenti, hogy új részvényeket nem bocsátanak ki, csak a már meglévőket lehet majd adni-venni a tőzsdén – egyelőre nem tudni, hogy pontosan mikortól. Ezzel a módszerrel nem gyűjt plusz tőkét a Spotify, és a lap szerint annyiban is kockázatosabb ez a lépés, hogy kihagyja azt a lépést, amikor egy Wall Street-i bank alaposan felméri a piacon, milyen igény volna a részvényekre. Ezzel együtt is a svéd cég tőzsdére lépése az elmúlt néhány év legjobban várt – és korábban már elhalasztott – zeneipari-üzleti eseménye lesz.
A hír a dalszerzo.hu-n jelent meg, folytatását itt olvashatjátok.