Youtube, Facebook, Run DMC és a zeneipar új útjai

Ahogyan arról már tavaly is hallhattunk, a Run DMC ex-menedzsere lett a Youtube új vezetője, s többször hangzatos nyilatkozatokban adta tudtunkra jövőbeli elképzeléseit a globális zeneiparra vonatkozóan.

Itt olvasható az eredeti cikk, amely részletesen leírja a terveit.

Mint azt már korábban is tudni lehetett, hogy a Youtube talán a Red-del vagy valamilyen stream formájában próblja majd abba az irányba terelni a dolgokat / abba az irányba vinni a zeneipart, de legalábbis a keze alá tartozó platformokat, amelyekre már korábban is tett utalást, méghozzá ezekkel a szavakkal: “gazdaggá és híressé teszünk titeket” és “2018 a zene éve lesz. A zeneipar nagyon sokat profitálhat abból, ha együtt dolgozunk, együtt építünk nagy dolgokat.”

Az olyan szerződések más kiadókra való kiterjesztésével, mint amilyen a Universal kötött a Facebook-al 2017-ben (miszerint a major kiadó monetizálhatja a közösségi portálra feltöltött, hozzá kapcsolódó előadók zenei tartalmait), lehetőség lenne arra, hogy több pénz kerüljön az előadók zsebébe mind a Facebook, mind pedig a Youtube-nézettségek után, s ha mindezt sikerülne megvalósítani és kiterjeszteni globálisan akár a legkisebb kiadókra vagy általánosságban minden egyes előadóra vonatkozóan.

Az eredeti cikk, további részletekkel a dalszerzo.hu oldalán olvasható.