A zene vezet a közösségi oldalakon

A MusicWatch felmérése a vezető közösségi platformokon, a Facebookon, Instagramon, Twitteren és Snapchaten vizsgálta a zene szerepét. Az derült ki, hogy a megkérdezett rendszeres felhasználók 90%-a végez valamilyen zenével kapcsolatos tevékenységet a közösségi oldalakon. A Twitter-felhasználók 51%-a, a facebookozók 44%-a követ vagy lájkol zenészt. Ez az arány magasabb a filmsztárokénál, sportolókénál, és több mint kétszerese a politikusokat követők táborának. Ahogy a MusicWatch az eredményeket ismertető posztja fogalmaz: amikor a “véleményvezér” szót halljuk, általában egy fitnessz- vagy makeup-guru, netán egy Instagram modell jut eszünkbe, pedig a zenészek a legnépszerűbb “influencerek”.

Azok, akik zenészeket követnek, átlagban fiatalabbak a közösségi oldalak felhasználóinál (36%-uk a 13-24 éves korosztályba esik), kedvenc műfajuk a hiphop. 75%-uk szokott klipeket nézni, 35%-uk előfizetője egy stream szolgáltatónak, és 69%-uk szokott rádiót hallgatni.

Nagyon fontos téma az élőzene megörökítése videón vagy fotókon: a Snapchat-felhasználók 68%-a, az Instagram-felhasználók 42%-a szokott ilyeneket nézni. Ugyanakkor koncertről élő videót közvetíteni ismerőseinek egyelőre a felhasználóknak csak a 20%-a szokott.

A magyar nyelvű cikk a Dal+Szerző oldalán jelent meg, az eredeti forrás pedig a MusicWatch.